CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

AbOuT mE..(eKYn)

My photo
sG.BuLOh...., SeLaNGoR, Malaysia
AssALaMmUaLAiKum.. hello,hyee...My NaMe EkyN a.k.a Pari-Pari PaGi.. I'm 23 YeARs oLD,WoRking in 1 SMaLL Co. as a AdMiN CLeRk iN FiNaNCe..huhuhuh TaLKaTive person,KaDaNg2 jE PeNdiAm...sOMeTiMe EMoSiONaL, DuN kNow Y...agagagaga SaYa XsOmBUnK,Tp KLu Bz SaNgaT,SyA XdAPAt NaK MeMBaLaS KuNJuNGaN AnDa..;)

My Followers

Thursday, July 26, 2012

Bonus Raya 2012, Setengah Bulan Gaji Untuk Pejawat Awam ~


 

Perrhhh untung arr kann.. org gomen dapat bonus, yg keje ciput2 cam saya ni..kerah la peluh sampai bau hapak pon jangan kata bonus,advance pon belum tentu dapat..mintak SPA tiap2 tahun xpenah nak panggil interview ke peksa ke tapi ape pon xdo..kadang2 terase pelik tengok orang lain,xpayah belajar susah2 pon dulu tau2 dah masuk gomen..ape la nasib PPP ni..harap je pari-pari tapi 1 kuasa ajaib pon xde..hahaha tp yang penting mohon rezeki halal padaNya..aminnn *hahhh kan dah saya terbabas,elok2 nk cercite sal bonus raya tok orang gomen da jadi luahan isi perut huk huk...jom la baca ",

Semalam Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam..*org gomen semalam sume senyum sampai telinga la kan,sampai kejang la  mulut dok sengih.  Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan..

Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos 2012 ini. Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.. *sapa lah aku nak pao ni,haha
Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan. Beliau berkata bayaran itu akan melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion. Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas itu merupakan penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam dan pesara kerajaan..*yang dok keje swasta ni xpenah bagi ape2 sumbangan kan

"Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan para pesara kerajaan," katanya...Beliau berharap langkah itu dapat membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Najib berkata pembayaran bonus kepada penjawat awam itu bagi menghargai sumbangan dan dedikasi mereka dalam melaksanakan program pembangunan negara.. *hidup 1malaysia

Nota Kaki : Orang2 keje swasta,sama-sama kita makan haty masak kicap ea..hik2 ^^



9 pengkritik tetap:

cikeyrah said...

syok la kan org keje gomen, semalam family keyrah senyum sampai ke telinga dengar dapat bonus.. yang keyrah streess mohon spa banyak kali, panggil tak jugak, kwn keyrah yang result dia biasa2 dapt pulak, mebi rezeki dia. .ermm

Cik Siti Hajar said...

aku tahun ni dah dapat 3 panggilan... tapi semua tak pegi... huhuhuhu....

hairy said...

untung sgt..rezeki bulan ramdhan..hehe

~LoVE PiNk~ said...

cikkeyrah : ehh sama la kita..nasib badan kan..da give up nk renew rasenya..huhuhu all da best keyrah

cik siti hajar : huhuhu awat x g ..rugii..kan da melepas bonus..hahaha tp klu keje dah bagus x g xpe arr...

hairy : hehehe iya..betul tu HH rejeki

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

kakak dila keje ckgu..dpt bonus jgk nnti..nk kna blnja tu .hihi..

~LoVE PiNk~ said...

kaisara : hehehhe untung la ..wee~

Zul De Alexis said...

untung depa keja gomen..gua nie pengangur bila depa nk ambik keje..huh!

Syafiq Ajis said...

untung laa...~

http://manokelpase.com/si-gadis-penggemar-tomato/

~LoVE PiNk~ said...

zul : tau xpee..hahaha em g la mtk keje gomen mne tau ade rejeki kan..

syafiq : sgt untung

 
Copyright© All Rights Reserved ekynyoana.blogspot.com