CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

AbOuT mE..(eKYn)

My photo
sG.BuLOh...., SeLaNGoR, Malaysia
AssALaMmUaLAiKum.. hello,hyee...My NaMe EkyN a.k.a Pari-Pari PaGi.. I'm 23 YeARs oLD,WoRking in 1 SMaLL Co. as a AdMiN CLeRk iN FiNaNCe..huhuhuh TaLKaTive person,KaDaNg2 jE PeNdiAm...sOMeTiMe EMoSiONaL, DuN kNow Y...agagagaga SaYa XsOmBUnK,Tp KLu Bz SaNgaT,SyA XdAPAt NaK MeMBaLaS KuNJuNGaN AnDa..;)

My Followers

Monday, July 30, 2012

Tragedi Muka Berdarah ..

 
Life are fragile....................My Officemate , Kak Anis's Son 6 month old pass away in a car accident last friday night. May His Soul Rest In Peace .. Al - Fatihah
 
Hari sabtu lepas aku dikejutkan dengan satu berita yang amat sedih..aku xmampu berbuat ape2 kecuali berdoa padaNya agar Roh si kecil itu berada ditempat org2 yang beriman..
Pada Kak Anis,kuatkan hati untuk menempuh hari2 yang berikutnya.. Allah lebih sayang kan farish lebih dari kita semua sayngkan farish.. Jejari Chubby ku ini sedikit menggigil tatkala menaip, berat mate memandang berat lagi bahu yang memikul..

berikut adalah berita penuh

 
 

REMBAU: “Saya cuba mengalihkan mangsa perempuan yang tercampak di bahu jalan bersama bayinya yang berlumuran darah di muka ke tepi jalan,” kata Husni Idris, 37, saksi kemalangan ngeri yang menyebabkan seorang bayi lelaki enam bulan maut selepas tercampak ke luar kereta bersama ibunya di Kilometer 232.5, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam, bayi berkenaan, Faris Iqbal cedera parah di kepala selepas kereta dipandu bapanya, Faiq Irfan Abdullah, 38, terbabas lalu merempuh tembok penghadang jalan.

Bayi malang itu meninggal dunia jam 2 pagi ketika dirawat di Hospital Melaka. Ibunya, Sanisah Mamad, 35, patah bahu kanan manakala bapanya patah bahu kiri dan dirawat di Hospital Melaka.
Husni yang juga pemandu lori kontena berkata, sebaik melihat kejadian itu, dia terus memberhentikan kenderaannya di lorong kecemasan bagi membantu bayi yang tercampak di tepi jalan beberapa meter daripada ibunya.

“Saya membantu mengalih ibu bayi itu ke tepi jalan supaya lebih hampir dengan anaknya. Wanita itu menangis teresak-esak mengenangkan keadaan bayi yang mukanya dipenuhi darah.

“Malah, wanita itu sempat meminta saya mengambil laptop dan beg duit di dalam kereta manakala suami mangsa masih berada di dalam kereta dan menunggu bantuan lain tiba,” katanya ketika ditemui di sini.
Jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati kereta Proton Iswara Aeroback dipandu Faiq dipercayai bergesel dengan sebuah kereta Perodua Myvi, menyebabkannya hilang kawalan lalu terbabas di kiri jalan dan merempuh tembok pengadang jalan.
 
Nota Kaki : Kepada semua,berhati - hati lah ketika memandu..ajal mauttidak mengenal usia..

10 pengkritik tetap:

.: iEyLa :. said...

Innalillah...
hope dia tabah...

~LoVE PiNk~ said...

iela : insyAllah..sedih sgt tgk die..

kimi jamai said...

sabar yer.. :(

aisya said...

Ya Allah, mudah-mudahan kakak tu tabah.. =(

hazwan hairy said...

hery ada bca pasal berita ni...ermm nk dt raya ni jalan2 rjin nk mkn org...hati2 juga..

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

Allah..ksiannye baby tu..huhu..buat k.anis,sbar ye..ank kcil tu akan tnggu ibunya dpn pintu syurga nnti..insyaAllah...

Muhammad Syahrul Firdaus said...

innalillah.......yup ajal maut kite x tahu bile kan.,..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

berat mata memandang berat lg bahu memikul salam takziah kepada keluarga bayi itu

~LoVE PiNk~ said...

kimi jamai : tQ ..sedih sgt

aisya : InsyAllah,sama doakan ea.. xsampai haty tgk die asik menangis jer..

HH : yeke,saya xtau pon masuk paper..ermm tu lah,risau juga tyme drive bile ade teman sendiri yg kena..

p/s : tQ all for ur support..

~LoVE PiNk~ said...

kaisara : tQ.. insyAllah baby farish akan selalu doakan ibunya yg terbaik..

MSF : betul tu..sentiasa beringat..

mak dara : TYSM..