CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

AbOuT mE..(eKYn)

My photo
sG.BuLOh...., SeLaNGoR, Malaysia
AssALaMmUaLAiKum.. hello,hyee...My NaMe EkyN a.k.a Pari-Pari PaGi.. I'm 23 YeARs oLD,WoRking in 1 SMaLL Co. as a AdMiN CLeRk iN FiNaNCe..huhuhuh TaLKaTive person,KaDaNg2 jE PeNdiAm...sOMeTiMe EMoSiONaL, DuN kNow Y...agagagaga SaYa XsOmBUnK,Tp KLu Bz SaNgaT,SyA XdAPAt NaK MeMBaLaS KuNJuNGaN AnDa..;)

My Followers

Friday, August 3, 2012

dugaan di bulan ramadhan

 
Welcome om August!! cepat sengguh waktu berlalu,july dah selamat pergi meninggalkan kita..semoga bulan yang akan datang membawa 1001 makna dalam hidup kita..insyAllah..
Sejak dua menjak ni, macam2 kita dikejutkan dengan pelbagai cerita di dada akhbar mahu pon di kaca televisyen.. Salam takziah pada keluarga yang terlibat dan semoga mereka semua berada di tempat2 orang2 beriman..
Kali ni saya tertarik nak berkongsi tentang kes rompakan..kalau nak raya jer mesti ade kes2 macam ni..hhmm masih segar dalam ingatan tahun lepas kawasan perumahan kediaman saya banyak sangat kes2 rompakan yang menyebabkan banyak keluarga kehilangan barang2 berharga..aku mohon agar jauhi kelurga aku dari sebarang kecelakaan sebegitu..amiiinnnn
 
Ermm kalau kita yang orang biasa2 pon perompak minat ape ntah lagi ngan selebriti kan,org mesti da aimmm lama.. Salah satu mangsa rompakan yang terbaru, malam semalam rumah Aznil Nawawi Dirompak..Rumah pengacara TV terkenal, tersebut dipecah masuk perompak pukul 10 malam tadi di Taman Yarl. Pada masa kejadian , hanya ibunya bersama dua orang amah yang berada di rumah. Manakala Aznil tidak berada di rumah. Menurut sumber, selebriti terkenal tersebut mengalami kerugian hampir RM40,000. Kejadian yang tidak disedari itu telah mengakibatkan kehilangan sejumlah barang-barang kemas berupa cincin, gelang emas, anting-anting dan rantai kaki. Turut hilang ialah sebuah komputer riba dan sehelai pakaian..

Ketua Polis Daerah Brickfields mengesahkan kejadian tersebut dengan memberitahu rumah milik adik Aznil itu turut didiami selebriti tersebut bersama ibu dan adiknya. .

Nota Kaki : Semua adalah dugaan drp ALLAH, kita mesti tabahkan hati dan banyakkan bersabar..mungkin ada hikmah yang terselindung disebaliknye.. 

8 pengkritik tetap:

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

masyaallah kesiannya pak nilllll.. nasib baik ibu dan pekerjanya tak diapa apakan perompak tu kan..

.: iEyLa :. said...

Innalillah....hope die ok..

aisya said...

sehelai pakaian?

Kesuma Angsana said...

bersabar ajelah atas musibah ! bykkan berdoa... mujur tiada kejadian yg membahayakan nyawa kan

Sally Yatiey said...

Kesiannya keluarga Pak nil.

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

ingt lg rmh dila thun lpas bnyk kli kna msuk pncuri..nsib xde brg brhrga smpn kt rmh...pncuri licik..masa org tdo dia msuk..nk bli alarm trlalu mhal. huhu

~LoVE PiNk~ said...

MD : tu lah kan..alhmdulilah...

iEla : insyAllah xde ape sume..

aisya : err sgt keliru kan..

kesuma : btul tue..Tuhan masih melindungi mereka..

lynenotsocute said...

kesian betol dgn pak nil..baru tahu pasal hal ni..huhu

 
Copyright© All Rights Reserved ekynyoana.blogspot.com