CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

AbOuT mE..(eKYn)

My photo
sG.BuLOh...., SeLaNGoR, Malaysia
AssALaMmUaLAiKum.. hello,hyee...My NaMe EkyN a.k.a Pari-Pari PaGi.. I'm 23 YeARs oLD,WoRking in 1 SMaLL Co. as a AdMiN CLeRk iN FiNaNCe..huhuhuh TaLKaTive person,KaDaNg2 jE PeNdiAm...sOMeTiMe EMoSiONaL, DuN kNow Y...agagagaga SaYa XsOmBUnK,Tp KLu Bz SaNgaT,SyA XdAPAt NaK MeMBaLaS KuNJuNGaN AnDa..;)

My Followers

Friday, May 25, 2012

bersabar la haty..

assalammualaikum dan salam sejahtera

 
 
...Jika anda pernah bersedih, ingatlah kesedihan Rasulullah صلى الله عليه وسلم.

Jika anda pernah dizalimi, ingatlah Rasulullah صلى الله عليه وسلم pernah dicederakan dan cuba dibunuh kerana Islam.

Jika anda difitnah, ingatlah Rasulullah صلى الله عليه وسلم dituduh dgn segala kata nista.

Jika anda susah, ingatlah kekasih Allah Rasulullah صلى الله عليه وسلم, makhluk paling sempurna juga pernah bersusah payah untuk ummatnya.

Jika anda sedih, difitnah, dizalimi, dituduh dan berasa susah, cukuplah Rasulullah صلى الله عليه وسلم sebagai motivasi.

Benarlah Baginda صلى الله عليه وسلم rahmat buat seluruh alam...
 
Nota Kaki : Bersabar lah selagi termampu,insyAllah besar ganjaran dari Nya satu hari nanty..
 

8 pengkritik tetap:

Fiza Diaries said...

bersabarlah.. dengan bersabar, kita akan tersenyum bahagia satu hari nanti.. :)

~LoVE PiNk~ said...

fiza diaries : terima kasih fiza..insyAllah,itu yg diharapkan..

Miss fatihaNur said...

dlm kerundingan hati...masuk sini dpt gak ketenangan hati bila baca entry ni...

p/s - sorry akak x smpt nak anik tag la..

Yumida said...

berlatih sabar...even sukar hendak sabar....bila cakap camni, senang jer kan...bila menghadapinya..penuh emosi...tp tu la spt yg org ckp sabar separuh drpd iman..hmmm...jom blaja sabar..cam berkempen pulak kan

~LoVE PiNk~ said...

Miss fatihanur:alhamdulilah..ade jugak manfaat post saya ni..iTu yg diharapkan...

Hee xpe pon,saya tag jer klu xsempat nk buat cane kan..ngee

~LoVE PiNk~ said...

Yumida:kdg2 mmg Sukar tapi kita harus mencube..hee xpe,Jom kempen ramai2..selalu la bersabar

Bulan Syurga Firdausi said...

byk ganjaran org yg sabar kan..sy pun masih blja didik hati utk jd penyabar....

tq atas visit td :)

~LoVE PiNk~ said...

bulan syurga:insyaAllah..mudah mudahan...

sama2 kita menjadi insan yang selalu bersabar..

ur wec..

 
Copyright© All Rights Reserved ekynyoana.blogspot.com